Internet radio stil gevallen?
Heeft u een DAB+ radio met daarop ook internet radio ontvangst? Dan zou het wel eens kunnen dat die deze week stil is geworden in de internetradio modus…
Lees verder wat te doen!
Heeft u een internetradio van Audisse, Block, Hama, K&M, Nordmende, Noxon, Pinell, P TEC, Revo, Roberts, Ruark, Sangean, Scansonic, Sharp, Sonoro, Tangent, TechniSat, of Tiny Audio? Of wellicht een Denver, Pure of Soundmaster?
Dan zou het kunnen dat deze in de internetradio-mode het niet meer doet. Er is op 7 mei een grote update gekomen vanuit de chip fabrikant. Wellicht ziet u foutmeldingen op het scherm en hoort u een zich herhalende audio boodschap. Lees verder over wat er aan de hand is en wat te doen.
In verband met een wijziging van de internet radio provider voor Frontier Silicon (fabrikant radio-chip) zijn er per direct een aantal wijzigingen in de mogelijkheden voor internet radio. Wij weten op dit moment niet of de mogelijkheden die zijn vervallen in de nabije toekomst weer terug komen.
Dit zijn de wijzigingen:
- Er zal geen ondersteuning meer zijn voor ‘ favorieten’. Wel blijft de mogelijkheid bestaan om stations onder presets vast te leggen.
- Er zal geen support meer zijn voor ‘mijn toegevoegde stations’. (my added stations)
- Bestaande internet radio of podcast presets zullen verwijderd zijn en opnieuw toegevoegd moeten worden aan de presets. (Er zal een audio fragment gespeeld worden die uitlegt dat de presets opnieuw ingevoerd moeten worden.)
- Sommige stations/podcasts of genres zullen een andere naam hebben gekregen
- Het ‘ help’ menu is veranderd.
Daarnaast heeft Frontier Silicon aangegeven dat door de transitie naar een nieuwe internet radio provider er tijdelijk enige instabiliteit kan zijn in het weergeven van internet radio. Uiteraard wordt er volop aan gewerkt door Frontier Silicon om dit zo snel mogelijk op te lossen. Zie ook deze website . Ook hebben alle merken inmiddels op hun Facebook pagina of webpagina een verklaring geplaatst m.b.t. hun eigen toestellen.
Als het niet meteen werkt haalt u dan de batterijen (indien aanwezig) uit het toestel en haal de stekker uit het stopcontact. En zet de radio vervolgens weer op stroom. Probeer dit eventueel over een aantal uren weer.
Mocht de radio dan nog niet werken voer dan een FABRIEKSRESET uit via het (meestal) SYSTEEM menu van uw radio. Raadpleeg eventueel de handleiding. U dient dan eventueel wel de WIFI code opnieuw in te voeren.
Als het goed is moeten alle radio’s uiteindelijk de nieuwe software binnenhalen alsmede de nieuwe lijst met radiostations. De nieuwe software zou stabieler moeten werken, meer stations en podcasts moeten bieden en sneller kunnen schakelen tussen stations.
Mochten er in de nieuwe situatie radiostations of podcast missen dan kunt u deze hier aan melden om te laten toevoegen!
Ik heb een Noxon i300 internetradio, welke ik al enige jaren probleemloos heb kunnen gebruiken
Ik zeg “probleemloos”, want tot 2 dagen geleden werkte alles prima, maar ik krijg nu steeds de melding “netwerkfout” te zien wanneer ik m aanzet, terwijl hij aangeeft verbonden te zijn met mijn provider Ziggo.
Er is niets veranderd ten opzichte van toen er nog wel geluid uit kwam, ook niet qua provider, maar ook het terugzetten naar fabrieksinstelling en opnieuw instellen heeft niet geholpen ;
steeds de melding “netwerkfout”, terwijl mijn mobiel ook verbonden is met WiFi (was altijd zo) en gewoon werkt.
Is het ding nu stuk, of ligt het bij mijn provider?
Hallo Karel.
Hier reeds een jaar geleden zelfde probleem voorgehad.
Prima toestel die prima werkte en plotseling netwerk foutmelding heeft.
Iedere maand probeer ik er nog even leven in te krijgen maar helaas zonder resultaat.
Er zijn meerdere mensen die dit probleem hebben.
Tot op heden nog geen oplossing voorhanden.
Met vriendelijke groeten.
Koen.
Beste Koen,
Er is ook geen oplossing. Want de oude servers van Noxon waarop deze oudere toestellen op toe grepen zijn offline en komen ook niet meer online. Noxon is een paar jaar geleden overgenomen door een nieuwe eigenaar en die gebruikt een ander systeem.
2e kamer fm Lopik 101.50 MHz
NPO radio 5fm Lopik 97.80 MHz
NPO radio 6fm Lopik 101.50 MHz
Sinds 3 augustus 2019 heeft Frontier een werkend portaal om voor internet-radio favorieten en persoonlijke streams te kunnen instellen. Zie
https://srsupport.frontier-nuvola.net/portal/home .
Wij draaien met een Dual internetradio, ook hier hetzelfde euvel. Dit opgelost mbv jullie advies voor fabrieks-reset. Probleem opgelost! Thanks.
Een vervelende ervaring die ik bij Frontier heb opgedaan. Eerder heb ik iets soortgelijks meegemaakt bij Pure. Ik kan die radio niet meer met hulp van de pc bijwerken. Echter de eerder opgeslagen favorieten zijn nog wel te benaderen. Bij m’n Roberts radio (die gebruik maakt van de genoemde Frontier server) is het pech, want alles is weg. Omdat ik naar wisselende internetradiostations luister, heb ik een groot aantal geheugenplaatsen van deze radio te weinig. Ook de reeks “het laatst beluisterd” houdt niet over aan bergruimte. Ik kan weer luisteren, maar ook hier (net als bij DAB) is mijn enthousiasme voor dit fenomeen stevig afgenomen.
Nu maar op zoek naar een internetradio waarvoor geen z.g. portaal nodig is. Maar dat gaat moeilijk? worden…